Informacja

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że od 8 maja 2019 roku wejdzie w życie nowy Regulamin otwierania i prowadzenia przez Bank Spółdzielczy w Oleśnicy rachunków bankowych w złotych dla osób fizycznych. Wprowadzone zmiany wynikają przede wszystkim z konieczności dostosowania postanowień Regulaminu do wymogów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw. Zmieniony Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Banku oraz w każdej Placówce Banku.



Zgodnie z ww. Ustawą określeni w niej dostawcy usług (m.in. podmioty prowadzące rachunki bankowe oraz podmioty świadczące usługi dostępu do rachunków bankowych) będą mogli za zgodą Klienta lub osoby, którą Klient upoważnił do korzystania z interfejsu systemu bankowości elektronicznej, inicjować transakcje płatnicze, mieć dostęp do informacji o rachunku płatniczym Klienta oraz potwierdzać dostępność środków na rachunku płatniczym Klienta.

W związku z przytoczonymi powyżej zmianami i wymogami dyrektywy PSD2 w Banku Spółdzielczym w Oleśnicy nastąpi zmiana instrumentów uwierzytelniania użytkownika, tj. tokenów RSA (token wyświetlający kod logowania i kod autoryzacyjny) oraz wyłączenie „starej” detalicznej bankowości elektronicznej SBI, widniejącej na szarym kafelku do logowania jako „Klienci bankowości SBI” na stronie internetowej Banku i linkującej pod adres tej bankowości: https://bank.cui.pl/olesnica. Zmiana ta związana jest z wynikającymi z ww. Ustawy wymogami silnego uwierzytelniania wprowadzonego dyrektywą PSD2 Posiadacza rachunku lub osoby upoważnionej do dysponowania rachunkiem, czyli dwuczynnikowej weryfikacji tożsamości zapewniającej mocniejszą ochronę danych tych osób.

Realizując przepisy ww. Ustawy Bank Spółdzielczy w Oleśnicy od dnia 8 czerwca 2019r. zaprzestanie stosowania tokenów RSA jako m.in. środka dostępu do systemu bankowości elektronicznej. W zamian zastosowane będą kody SMS lub aplikacja mToken MAA, które posłużą do autoryzacji dyspozycji oraz transakcji płatniczych składanych w usłudze bankowości elektronicznej. Oznacza to, że Klient korzystający z systemu bankowości elektronicznej będzie musiał posiadać urządzenie mobilne (np. telefon komórkowy, tablet) z krajowym numerem telefonu (w przypadku numerów zagranicznych do autoryzacji stosowana będzie tylko aplikacja mToken MAA).

Mając na uwadze konieczność zmiany instrumentów autoryzacji, uprzejmie informujemy, że Ci z Państwa, którzy korzystają z tokenów RSA będą mogli na dotychczasowych zasadach autoryzować dyspozycje/transakcje w systemie bankowości elektronicznej nie dłużej niż do 7 czerwca 2019r. włącznie.

Informujemy jednocześnie, że od 8 czerwca 2019r., aby korzystać aktywnie z usługi bankowości elektronicznej należy przed tą datą zmienić metodę autoryzacji składając osobiście dyspozycję zmiany w dowolnym Oddziale Banku.

Informujemy ponadto, że z dniem 8 czerwca 2019 roku zostanie wyłączona wspomniana wyżej „stara” detaliczna bankowość elektroniczna (SBI). Jeżeli posiadali Państwo zdefiniowane szablony przelewów, dołożymy wszelkich starań, aby zostały one automatycznie przeniesione do aktualnie zalecanej i zgodnej z nową Ustawą bankowości elektronicznej, tzw. CBP (kafelek do logowania „Klienci indywidualni” na stronie internetowej Banku www.bsolesnica.pl lub bezpośrednie logowanie do strony CBP pod adresem:  https://bsolesnica.net ).

Za wszelkie utrudnienia przepraszamy i zapraszamy do odwiedzenia Placówek naszego Banku, gdzie Pracownicy Banku chętnie pomogą Państwu zapoznać się z nową metodą autoryzacji oraz pomogą zapoznać się z bankowością elektroniczną CBP.

wróć do listy
Przeczytaj również

Od 14.09.2019 roku inny sposób logowania do konta dla klientów instytucjonalnych

Szanowni Klienci,

informujemy, że z dniem 14.09.2019r. ulegnie zmianie sposób logowania i autoryzacji dyspozycji przelewów w systemie bankowości elektronicznej. Zmiany związane są z unijną Dyrektywą PSD2 dotyczącą usług płatniczych, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa pieniędzy i transakcji w bankowości elektronicznej.
Nowy sposób logowania i nowy sposób autoryzacji uzależniony jest od rodzaju posiadanych przez Państwa urządzeń:
• Użytkownicy posługujący się tokenem RSA, kartą i czytnikiem
po 14 września 2019r.:
logowanie pozostaje BEZ ZMIAN,
autoryzacja dyspozycji przelewów pozostaje BEZ ZMIAN
• Użytkownicy posługujący się tokenem VASCO (pracujący na systemie Windows)
po 14 września 2019r.:
logowanie pozostaje BEZ ZMIAN
autoryzacja dyspozycji przelewów ulega ZMIANIE i polegać będzie na autoryzacji za pomocą karty i czytnika. Bank po konfiguracji urządzeń skontaktuje się z Użytkownikiem celem ustalenia sposobu i terminu odbioru karty i czytnika. Nowy sposób logowania i autoryzacji opisany został w instrukcji „KARTA CHIP.pdf” (prosimy o zapoznanie się z instrukcją).
• Użytkownicy posługujący się tokenem VASCO (pracujący na systemie innym niż Windows)
po 14 września 2019r.:
logowanie pozostaje BEZ ZMIAN
autoryzacja dyspozycji przelewów ulega ZMIANIE i polegać będzie na autoryzacji za pomocą aplikacji mToken MAA. w celu skorzystania z aplikacji MAA konieczny jest kontakt z Pracownikiem Banku w celu wskazania numeru telefonu komórkowego, na którym będzie zainstalowana aplikacja służąca do autoryzacji dyspozycji przelewów. Nowy sposób logowania i autoryzacji opisany został w instrukcji „MAA.pdf” (prosimy o zapoznanie się z instrukcją).
• Użytkownicy bankowości elektronicznej, którzy nie posiadają uprawnień do autoryzacji dyspozycji przelewów (posiadają do logowania token RSA lub VASCO)
po 14 września 2019r.:
logowanie pozostaje BEZ ZMIAN.

Bank przeprasza Państwa za wszelkie utrudnienia wynikające z konieczności dostosowania systemu bankowości elektronicznej do wymogów silnego uwierzytelnienia (SCA).

 

z poważaniem
Zarząd Banku

więcej

Od 14.09.2019 roku inny sposób logowania do konta dla klientów indywidualnych

Szanowni Klienci,

informujemy, że z dniem 14.09.2019r. ulegnie zmianie sposób logowania i autoryzacji dyspozycji przelewów w systemie bankowości elektronicznej. Zmiany związane są z unijną Dyrektywą PSD2 dotyczącą usług płatniczych, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa Państwa pieniędzy i transakcji w bankowości elektronicznej.
Nowy sposób logowania i nowy sposób autoryzacji uzależniony jest od rodzaju posiadanego przez Państwa sposobu autoryzacji:
• Użytkownicy autoryzujący dyspozycje przelewów za pomocą kodu SMS
po 14 września 2019r.:
logowanie ulegnie ZMIANIE i zostaje rozszerzone o wpisanie dodatkowego kodu SMS,
autoryzacja dyspozycji przelewów ulegnie ZMIANIE i zostanie rozszerzona o dodatkowy kod PIN, który przy próbie pierwszej autoryzacji zostanie przesłany Państwu za pomocą SMS. Przy pierwszej autoryzacji konieczna jest zmiana otrzymanego kodu PIN na nowy PIN, znany tylko Użytkownikowi.
Nowy sposób logowania i autoryzacji opisany został w instrukcji „SMS.pdf” (prosimy o zapoznanie się z instrukcją).
• Użytkownicy autoryzujący dyspozycje przelewów za pomocą aplikacji mToken MAA
po 14 września 2019r.:
logowanie ulegnie ZMIANIE i zostaje rozszerzone o zatwierdzenie logowania w aplikacji mToken MAA,
autoryzacja pozostaje BEZ ZMIAN.
Nowy sposób logowania i autoryzacji opisany został w instrukcji „MAA.pdf” (prosimy o zapoznanie się z instrukcją).

Bank przeprasza Państwa za wszelkie utrudnienia wynikające z konieczności dostosowania systemu bankowości elektronicznej do wymogów silnego uwierzytelnienia (SCA).

 

z poważaniem
Zarząd Banku

więcej

VAT- biała lista

Od 1 września 2019 r.  nowe przepisy w zakresie zmian Ustawy o podatku od towarów i usług wprowadzają tzw. białą listę podatników VAT.

Biała lista to prowadzony przez Szefa KAS elektroniczny wykaz podmiotów:

·         zarejestrowanych jako podatnicy VAT,

·         niezarejestrowanych jako podatnicy VAT lub wykreślonych z rejestru jako podatnicy VAT,

·         których rejestracja jako podatników VAT została przywrócona.

Mają znajdować się na niej informacje dotyczące zarejestrowania, wyrejestrowania oraz statusu podatnika VAT, a także numery NIP, REGON i numery rachunków bankowych przedsiębiorców.

Na białej liście podatników będą mogły być umieszczane wyłącznie rachunki rozliczeniowe. Ma to na celu wyeliminowanie procederu płatności split payment na rachunki oszczędnościowo-rozliczeniowe.

Za płatność pomiędzy firmami realizowaną w kwocie co najmniej 15 000zł na inny rachunek niż wskazany na białej liście, od 1 stycznia 2020r. przewidziane są sankcje.

Biała lista ma być udostępniona:

·         w biuletynie publicznym Ministerstwa Finansów,

·         w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Na białej liście będzie można sprawdzić dane kontrahenta z ostatnich 5 lat, starsze będą usuwane. Podmiot, którego dane zostały zawarte w wykazie, może złożyć do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej wniosek o usunięcie lub sprostowanie tych danych niezgodnych ze stanem rzeczywistym, wraz z uzasadnieniem. Szef KAS ma prawo odmówić żądania z wniosku, jeśli spowodowałoby to niezgodność ze stanem rzeczywistym.

Weryfikacja rachunku to zadanie podatnika.

Bank nie ma obowiązku, by dostarczać Klientom rozwiązania związane z weryfikacją na białej liście użytych rachunków przy płatnościach za faktury VAT. Ryzyko i odpowiedzialność za to, czy rachunek odbiorcy na dzień zlecanego przelewu jest na białej liście, ponosi wyłącznie podatnik.

 

więcej

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Niedokonanie zmian ustawień na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.