Skip to main content
  • Zamknięty Mieszkaniowy Rachunek Powierniczy

    Zamknięty Mieszkaniowy Rachunek Powierniczy

    Prowadzisz działalność deweloperską? Zamknięty Mieszkaniowy Rachunek Powierniczy możesz wykorzystać do gromadzenia środków pieniężnych wpłacanych przez nabywców na poczet nabycia lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. Pamiętaj, u nas możesz otworzyć rachunek MRP dla inwestycji nie tylko finansowanej kredytem, ale również ze swoich środków własnych.

    Rachunek prowadzony jest zgodnie z Ustawą z dnia 20 maja 2021 r. o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.

    Dlaczego warto?

    Wzrost wiarygodności na rynku i w oczach potencjalnych nabywców
    Wzrost wiarygodności kredytowej w banku
    Zapewnia weryfikację przedsięwzięcia deweloperskiego
    Rozliczenie budowy zgodnie z obowiązującymi wymogami prawnymi
    Pozwala spełnić wymogi ustawowe

    Pytania i odpowiedzi

    Co zyskują osoby nabywające mieszkania lub domy?

    Zamknięty Mieszkaniowy Rachunek Powierniczy:

    • zapewnia weryfikację przedsięwzięcia deweloperskiego
    • zapewnia pełne bezpieczeństwo środków osób nabywających mieszkanie lub dom przez cały okres budowy
    • wsparcie banku w nadzorze realizacji inwestycji deweloperskiej
    • zabezpieczenie środków pieniężnych przed upadłością lub postępowaniem egzekucyjnym dewelopera
    Kim jest powiernik?

    Powiernik to posiadacz rachunku, uprawniony do dysponowania środkami pieniężnymi na rachunku powierniczym, czyli deweloper.

    Kim jest powierzający?

    Powierzający to deponujący środki pieniężne na rachunku powierniczym – na podstawie Umowy deweloperskiej zawartej z Powiernikiem, czyli finansujący, a więc kupujący mieszkanie lub dom.

    Kiedy możliwe są wypłaty z rachunku?

    Wypłata dokonywana jest jednorazowo po przedłożeniu aktu notarialnego przenoszącego na nabywcę prawo odrębnej własności lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz po przeprowadzeniu pozytywnej kontroli przez pracownika Banku.

    Infolinia czynna Pon. - Pt.: 8:00-15:00

    • 71 398 00 60 (Koszt połączenia wg stawki operatora)
    • (42) 644 64 44 (poza godzinami i dniami pracy Banku - zastrzeżenia lub odblokowania dostępu do Systemu Bankowości Internetowej)

    Zastrzeżenia kart dla Klientów

    • (48) 828 828 828 Całodobowa (Koszt połączenia wg stawki operatora)
    • (48) 86 215 50 00 (Koszt połączenia wg stawki operatora)

    Kod BIC Swift: POLUPLPR                                                                                                                                              Znajdziesz nas też tutaj

    © 2024 Bank Spółdzielczy w Oleśnicy. Wszelkie prawa zastrzeżone.